4 måder trykt markedsføring kan tilføje værdi

I løbet af det sidste årti har en del ændret sig indenfor medier, markedsføring og reklame. Men jo mere, at tingene ændrer sig, jo flere ting forbliver det samme. Trykt markedsføringsmateriale forbliver en tro følgesvend for virksomheder af alle størrelser. De forbinder de mennesker, der er nøglen til den forretningsmæssige succes. Dette gør trykt markedsføringsmateriale stadig meget relevant.

Fire måder hvor du kan bruge markedsføringsmaterialer

Her er nogle af de måder, hvorpå trykt markedsføringsmateriale giver virksomheden værdi, når de vurderer, hvordan marketingbudgettet skal fordeles:

Mange muligheder for distribution er til rådighed

En af de største fordele ved at bruge trykt markedsføringsmateriale som en del af din overordnede markedsføringsstrategi er, at trykte materialer i deres mange former er noget, som kunder eller potentielle nye kunder kan holde fast på, indtil de er klar til at købe eller starte en dialog med dig og din virksomheden. I nutidens digitale tidsalder har mange traditionelle mediehuse for f.eks. aviser og magasiner tilpasset sig det ændrede mediebillede og tilbudt deres annoncører, på de trykte tidsskrifter, en tilsvarende online annonce som en del af deres ad spend.

Læs også:Er den digitale hype overvurderet?

Selv om aviser og tidsskrifter har været i frit fald ift. abonnenter og læsere, er de mennesker, der stadig er afhængige af disse medier, for deres lokale, regionale og nationale nyheder, mere engagerede i det materiale, der præsenteres i dem.

Direct Mail er også lige til og gennemtestet metode til at lande i kundens bevidsthed, især hvis det materiale du sender til forbrugeren giver overbevisende tilbud, der giver dem et godt incitament til at købe fra dig. Alt du skal gøre er at tænke på, hvor mange gange du har klippet en kupon ud fra din lokale avis for at se, hvor kraftig denne type annoncering kan være for din virksomhed.

Personlige og professionelle netværk

Hvis du har brugt bare lidt tid på skabe dig et personligt eller professionelt netværk, er der gode chancer for, at du allerede har set, hvor vigtigt det er at have et attraktivt og professionelt visitkort du kan give ud til alle, du møder.

Mens den digitale verden bevæger sig ved lysets hastighed, forbliver et traditionelt visitkort forankret som en fast bestanddel i erhvervslivet og giver vigtige kontaktoplysninger til de mennesker, du møder i personlige eller faglige rammer. Dit visitkort kan være lige så unikt som du er, og give alt fra din adresse til en QR-kode – samt hvor folk kan finde dig online, f.eks. Din webstedsadresse og dine sociale medierprofiler. Ved at tilbyde så mange oplysninger som muligt kan alle, der har det, komme i kontakt med dig på den platform de er mest komfortable med.

Sponsorater

Som en del af en sponsoraftale tilbyder mange lokale organisationer deres sponsorers anerkendelse ved hjælp af trykt annoncering eller udstilling i de lokale træningshaller. Disse trykte annoncer kan omfatte bl.a. at sætte logo på spillernes uniformer, få en annonce i årsbogen eller nævne sponsorerne i lokalbladet eller noget helt syvende. Trykte reklamer via sponsorering hjælper ikke kun med at skabe bevidsthed og synlighed om dit brand, men det associerer også dit navn med en aktivitet eller og virksomheden får opbakning fra lokalsamfundet, hvilket altid er gensidig fordel for alle involverede parter.

Sponsorater, der er værd at overveje, omfatter bl.a. almennyttige sponsorater og sponsorater til begivenheder, der hjælper dig med at komme i kontakt med andre, der kunne have gavn af dine produkter eller serviceydelser. Ved at støtte lokalsamfundet hjælper du ikke kun folk i dit lokalsamfund med at gøre det, de elsker, men du lader dit brand give en håndsrækning til alle, der er involveret, uanset om det er det lokale lilleputhold eller en velgørende begivenhed, som også fremmer din virksomheds omdømme.

Læs også:Neuromarketing - gør dine budskaber enkle

Branchespecifikke begivenheder og messer

Branchespecifikke begivenheder og messer er godt sted for at komme i kontakt med potentielle nye kunder, forretningspartnere og leverandører. De trykte markedsføringsmaterialer sikrer, at alle, der stoppede og tog sig tid til at snakke med dig, har noget, de kan henvise til, når de har forladt samtalen. Afhængigt af dit markedsføringsbudget og den niche, din virksomhed arbejder i, er det altid en smart idé at have trykt materiale til folk, når de går forbi eller standser for tale med dig. Ideer til produkter, som du kan give væk, er f.eks. trykte flyers, brochurer, magneter, Bluetooth-enheder, tasker og vandflasker indrammet med din virksomhedslogo, USB’er, kuglepenne eller eller endda t-shirts, hvor du stolt viser din virksomheds logo og slogan.

Alle elsker give-aways, så der er næsten ikke noget du kan gøre forkert, når det drejer sig om give-aways til disse begivenheder. Chancerne er gode for, at dine potentielle kunder vil mødes og snakke med mange leverandører i løbet af dagen. Da giver din investering i disse reklamematerialer dem en måde at huske dit navn senere. Selv om der er omkostninger forbundet med at købe salgsfremmende produkter, kan disse omkostninger hurtigt blive opvejet imod salget og afkastet af investeringen, når nogen køber fra dig straks eller på et senere tidspunkt.

For de bedste resultater, skal du vælge de salgsfremmende produkter, der giver mest mening og mest værdi for din målgruppe.

Eksempler på markedsføringsmaterialer med værdi

Markedsføringsmaterialer i gør-det-selv branchen kan f.eks. være en tommestok eller et målebånd

Hvis du udstiller på en sundhed- og wellness-messe, tilbyd produkter som Anti-bakteriel gel pakker, læbepomader med solcreme, håndrens, søvnmasker eller andre relaterede produkter, som har synergi med kunderne. Virksomhedsejere, der udstiller på Hus og Have messen, giver mere værdi ved at tilbyde ting som f.eks. tommestokke, målbånd og malersæt til at appellere til deres målgruppe af kunder, der er i markedet for oplægning af have eller renovering på huset, ude i nær fremtid. Når den potentielle kunder holder fast på disse nyttige give-aways, minder det dem om din virksomhed og øger chancerne for, at de ringer til dig, når de påbegynder projektet.

Læs også:Du er verdens bedste - men ingen ved det

Ved at vælge de salgsfremmende produkter der er mest relevant, kan du være sikker på, at de varer du giver væk fungerer som omkostningseffektivt marketingmateriale, når kunden ringer til dig for få hjælp.

Det er blot en lille håndfuld af måder og metoder, hvor trykt markedsføringsmateriale kan hjælpe din virksomhed og nå nye kunder.

Var denne artikel nyttig? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din virksomheds kommunikation mere effektiv.