Pop-up shop – Shops i et snuptag

Pop-up shops er begyndt at være det nye inden for marketing, branding og salg. Det er en smart måde man hurtigt pitcher en idé og prøvet salget af for en lille gruppe, men meget relevante mennesker uden, at man sætter hele økonomien over styr.

Online handel dræber fysisk handel – eller gør den?

Men med den til stadighed mere udbredte onlinehandel, vil man nemt begynde at tvivle på hvor vidt fremtiden for den fysiske butik stadig er lys. Faktum er dog at den fysiske butik nok aldrig mister sin relevans, fordi mange man stadig gerne vil kunne se og føle en vare. Især når det er nye varer, man ikke kender. Så når du bærer dig rigtigt ad kan du nå langt og her er pop-up konceptet med disse pop-up shops et godt eksempel. Pop-up shops er, som det ligger meget i navnet, en butik der lige popper op ud af det blå. Det er taktisk smart måde at prøve varer af, prøve målgruppen af, eller mere overordnet, afprøve forretningskonceptet.

Fordelen ved disse pop-up shops er at du hurtigt kan prøve din idé af og se hvor stor interessen er for netop det du sælger. Det kan være salg af alt fra små nips til store og dyre varer.

For en pop-up shop, der vil være seriøs, mener vi at det er vigtigt at udstråle dette. At opsætte plakater og bannere med pop-up shoppens navn, er nærmest en selvfølge. Laver du små gaveposer og lign. er det f.eks. en god idé at lægge en folder med i posen som fortæller den gode historie om dig og dit forretningskoncept.

En pop-up shop kan være alle vegne

Dit forretningskoncept bestemmer selvfølgelig hvilken slags shop du laver og hvor du åbner den. For blog miljøet er pop-up shops også blevet en vigtig del af deres brand. Bloggere fortæller om forskellige produkter på deres blogs både ved almindelig anvendelse og reklameøjemed. Men selv bloggere kan have en interesse i at smide lidt marketingsmateriale med posen. Foldere og visitkort kan snildt være smart taktik for at skabe ekstra opmærksomhed blandt nye og gamle læsere.

Hvad er en pop-up shop?

Pop-up shops blot en shop der åbnes op “spontant” et eller andet sted. Nogle gange under hjemlige forhold eller ude i særlige lokaler. Pop-up shops er jo egentlig blot en mere moderne udgave af et gammelt koncept – du kender det allerede fra f.eks. Tupperware parties.

Var denne artikel nyttig? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din virksomheds kommunikation mere effektiv.