Vælg det rigtige navn til din virksomhed

Når man starter handler det om at finde det rigtige navn til sin virksomhed eller sin app. For nogle ganske få heldige mennesker sker det, at de rammer rigtigt første gang. For de fleste sker det ikke.

Ofte er det fordi man enten ikke har lagt nok vægt på sin målgruppe, manglende kendskab til den eller har været lidt for kreativ. Uanset hvad, sker det bare, at navnet rammer pludselig fuldkommen ved siden af.

I dit sind har du det perfekte navn.

Det lyder godt, når du tænker det. Du udtaler det lidt for dig selv og det lyder stadig godt.

Logo og branding tager form. Men du tænker at du lige skal have det sidste med også kan det endelig blive præsenteret for offentligheden.

Det er færdig og nu kan du endelig præsentere virksomhedens navn og logo.

BANG!

Det rammer hårdere end man umiddelbart tror. Det værste der kunne ske, at man starter sin virksomhed, på et navn der ikke virker, er lige ved at ske. Offentligheden har dømt det ude.

Heldigvis, så nåede du at prøve navnet af…

Det vigtigste du kan tage med fra dette er, at du altid får prøvet dit nyt virksomhedsnavn foran offentligheden.

Du behøver ikke at spørge en masse mennesker på gaden, hvad de synes om navnet. Du kan blot gå de sociale medier. Find en iværksættergruppe, og spørg hvad de synes om navnet. Selvom de mange iværksættere m.fl. på Facebook ikke matcher din målgruppe, så kan de hurtig give dig feedback. Hvis det er skudt helt ved siden af, så får du det af vide.

Var denne artikel nyttig? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din virksomheds kommunikation mere effektiv.