3 tips til at få og fastholde kunder

I en verden hvor der er mange om buddet til at kapre dine kunder, gælder det om at være skarp til det man laver. Men det er ikke nok bare at være skarp til det produkt du sælger eller den service du yder. Du skal også være skarp til at fortælle om det. Du skal være skarp til at være der når din kunde har behov for det og du skal være nærværende når kunden ønsker det. Faktisk skal alt foregå på kundens præmis.

E-mail: vær der for kunden, på kundens præmis

E-mail marketing er stadig enormt relevant.

Korrekt anvendt, som f.eks. automatiseret e-mail marketing, vil du med tiden lære, hvornår dine kunder har behov for det du sælger.

Kender du det rigtige tidspunktet, kan du sende en mail automatisk til kunden lige før behovet opstår. F.eks. visitkort. Når vi ved hvornår du er ved at løbe tør for visitkort, kan vi sende dig en mail og minde om at du snart skal købe igen.

Husk dog altid at få samtykke fra kunden inden du begynder at sende en masse e-mails til dem.

Content: hvad har du på hjerte?

”Content is King” lyder ordsproget.

Content er mange ting.

Content er f.eks. blogindlæg, noter som den du læser her på Facebook, video, podcasts osv. Men det er ikke nok bare at fortælle hvad du har på hjerte. Fortæl det der hjælper din kunde på vej i den rigtige retning. F.eks. dette indlæg, det kan hjælpe dig på vej, i den rigtige retning, for markedsføring i 2018.

Du bør også overveje både bøger og brochurer som distributionskanal til at fortælle over.

Det gode ved en tryksag er at den kan ligge fremme, der hvor du møder dine kunder.

Hjælp dine kunder: istedet for at sælge, se på kundens behov

Salg i 2018 starter med at hjælpe.

Men endnu vigtig er det faktisk at se på kundens problem. Kunde har typisk et behov. Behovet er en selvopfattet løsning på kundens reelle problem.

Find på problemet og bliv leverandøren der giver den bedste løsning.

Nøjagtig som du kan få stort set al den hjælp du har brug for via netprint.dk når du synes det er svært. Overbevisningen er, at ved konstant at skabe værdi for dig, gøres processen nemmere og mere enkel.

Når du tager udgangspunkt i kunden og ikke dig selv, og hjælper du i stedet for at sælge, så har du nemmere ved at få nye kunder og fastholde dine eksisterende kunder.

Var denne artikel nyttig? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din virksomheds kommunikation mere effektiv.