7 veje til at få flere kunder i butikken

I takt med at der bliver flere og flere marketings muligheder, bliver der også mere og mere støj, du skal bryde igennem, for at nå ud med dine budskaber og få flere kunder i butikken.

I en meget lang periode har man sagt, at en potentiel kunde skal eksponeres for dit brand/logo ca. 7-12 gange før et køb. Blandt de store spillere, mener man, at det i fremtiden nok vil kræve det dobbelte eller tre-dobbelte.

Det skal selvfølglige siges at alle eksponeringer tæller. En mail, en samtale, et skilt ved vejen, en folder i postkassen eller et opslag på Facebook, Instagram osv. Alle kneb gælder.

I denne artikel får du gode idéer til hvordan du kan lave en samlet kommunikation til dine kunde og samtidig øge salget.

1) Stil et skilt ved vejen

Du ser dem allerede. Ved landevejen står de f.eks. altid ved gårdsalg. Du kører forbi der mange gange, tænker du sikkert, der må jeg ind og kigge. De står der også ved motorvejen. Viser flaget for dig, så de er klar, når du skal bruge dem.

Skilte viser “flaget”. Det fortæller andre at du er her og samtidig kan du også fortælle hvad du gør for dem der ser. Hvilke problemer løser du?

Kend din målgruppe2) Del foldere ud til kunderne i lokalområdet

Husker du skiltet ved vejen? Du er kørt forbi der mange gange. Men i dag har du travlt og er på vej videre til et møde. I dagens post ser du en folder, fra samme gårdsalgsbutik, med en fortælling om butikken. Der er endda et særligt tilbud.

Foldere kan bruges til mange ting. Til at videreformidle særlig information, en historie eller noget andet unikt om din virksomhed og dit brand. Lavpraktisk kan det endda også være et tilbud som løber de næste 14 dage.

3) Vær tilstede på de sociale medier

Lav et opslag på Facebook, Instagram, LinkedIn, og andre sociale medier

Opslag på sociale medier kan bruges til dem der ikke søger noget bestemt, men sidder og kigger alligevel. Det er her du “popper” op. Facebook en gang imellem lidt tilfældigt, men alt der vises der, sker ud fra en algoritme der viser det der virker relevant for dig.

Facebook opslag kan f.eks. boostes eller du kan lave decideret annoncering. Uanset hvordan du gør det, kan du målrette din annoncering helt ned til byerne i lokalområdet.

4) Send en mail dine kunder

Telefonen ringer og nu har du glemt alt om den lille virksomhed. Du har glemt alt om historien og de gode tilbud. Faktisk ligger der ikke noget mere fjernt end dette. Dagen er omme og nu skal du så nå at hente børnene, maden skal laves og resten af aftenen er stort set planlagt. Du kører forbi butikken og tænker igen: “eej.. jeg må også derind i morgen”.

Fra Facebook annoncering leder du mulige kunder over til din hjemmeside. Her beder du dem om at tilmelde og oplyse deres mail adresse. Når du starter med at give noget, så er mulige kunder mere villige til at give dig deres e-mail adresse.

Når du har fået kontakt informationer på et lead, en mulig kunde, kan du sende målrettet mails til hver eneste person. Driver du en gårdbutik kan det f.eks. være lige før arbejdsdagen slutter.

5) Giv et visitkort eller en værdikupon

Når du alligevel servicerer kunden ved kasseapparatet, kan du også overveje at gøre noget for at de kommer igen eller endnu bedre lokker andre til.

Giv din kunde et visitkort med navn og adresse. Samtidig giver du så også en værdikupon på 100 kr. f.eks. “henvis en ven” taktik. Betingelsen er selvfølgelig at den ikke kan anvendes nu.

Den virker faktisk også i restauranten. Der findes en fantastisk metode til at sikre du ikke deler ud til de samme kunder hver gang.

6) Følg op med en personlig samtale.

Dine kunder vil elske dig for det. Det er nemlig mere end hvad mange andre gør. Og så viser det, at du tænker på dem.

Nu er gårdbutikker og små virksomheder måske ikke i kategori for dette.

Men som autoforhandler kan du jo f.eks. følge op med en telefonsamtale: spørge om kunden er tilfreds med købet eller der er noget man kan gøre.

7) Hav altid en opdateret hjemmeside

Det er selvfølgelig selvsagt at du skal have en hjemmeside.

Det er her du leder kunder over fra dine Facebook opslag og det er her du leder folk hen til at tilmelde din nyhedsmail.

På din hjemmeside kan du også ændre budskabet i takt med den kampagne eller mail som dine besøgende bliver henvist fra. Ved altid at have en opdateret hjemmeside bliver du også mere relevant for dine kunder. Jo mere relevant du er for dem, jo mere synlig bliver du også i søgemaskinerne.

 

Var denne artikel nyttig? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din virksomheds kommunikation mere effektiv.