Tryksagen er stadig mere betroet end sin digitale pendant

Effekten af print fortsætter med at flytte forbrugerne frem og tilbage, over hele verden, ifølge en undersøgelse udgivet af papir og print gruppen Two Sides.

En undersøgelse foretaget med 10.700 forbrugere i juni målte tendenserne af forbrug i medier, underholdning og reklame. Resultater i Print and Paper in a Digital World rapporten antyder, at folk er mere tryg ved oplysninger, der leveres i trykt format og er mindre tilbøjelige til at hæfte sig ved budskaber formidlet digitalt.

Tryksagen er stadig foretrukket medie

I Storbritannien, foretrækker 78% af de adspurgte de trykte magasiner i forhold til de digitale versioner, mens 75% af de undersøgte i Tyskland foretrak trykte aviser. Globalt set tror 63% af forbrugerne, at nyheder på print giver en bedre og nuanceret forståelse af en historie, mens 74% var bekymrede over “falske nyheder”, der blev forplantet på digitale platforme.

“At sælge tryksager kan være hårdt i øjeblikket, fordi virksomheder ser på deres budgetter og bekymrer sig om omkostningerne,” siger direktør Martins Eustace, Two Sides. “Men print har et bedre afkast, som disse resultater helt klart viser.”

Læs også:7 veje til at få flere kunder i butikken

“En gennemtænkt tryksag kan virkelig gøre indtryk hos en forbruger, mens de installerer annonceblokkere og anden software til at slukke for digitale annoncer og indhold, de ikke ønsker at se eller blive forstyrret af.”

“Trykkerierne og print-specialister burde opdatere sin viden i forhold til de tendenser vi har set og igen lære at tro på det trykte materiale, lige som forbrugerne gør. Vi håber, at de med dette vil fortælle kunderne om, hvordan print og tryk ofte kan være det bedre valg for et brand.”

Deltagerne havde også bekymringer for hacking og lækager, da deres personlige oplysninger blev opbevaret digitalt. Hele 73% af deltagerne, over hele verden, vælger at have papirkopier af dokumenter derhjemme, som en ekstra sikkerhed.

Digitalt overbeviser ikke om miljømæssige forbedringer

Two Sides viste også i deres rapport, at intentioner med at blive mere digital med interesse for miljøet, ikke overbeviser forbrugerne – 62% mener, at virksomheder, der skifter til digitalt, gør det af økonomiske årsager, snarere end af miljømæssige årsager.

I løbet af de sidste to år har Two Sides fundet ud af, at 460 globale virksomheder bruger vildledende og udokumenterede informationer om indflydelse på miljøet til at retfærdiggøre en digital overgang. Til dato har 278 af disse virksomheder fjernet deres udsagn efter være kontaktet af Two Sides.

Læs også:Hvordan ser fremtiden ud for grafisk

Eustace sagde: “Print er genanvendelig og bæredygtig. Print har en fantastisk historie at fortælle, og vi fortæller ofte ikke historien så godt som vi burde. At vide, at tryksagen kan være grøn, når det håndteres ansvarligt, skal være det første der nævnes i salgsøjemed.”

Vi kan ændre budskabet ved at inddrage dem, der tvivler eller endda bedrager sig selv om fordelene ved print.

Kilde: http://www.twosides.info/Survey2017

Var denne artikel nyttig? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver måned flere gode råd til, hvordan du kan gøre din virksomheds kommunikation mere effektiv.